El vidre de Vimbodí i Poblet, present a la gala anual dels premis als millors olis d’oliva de les DOP Siurana, Baix Ebre-Montsià i Terra Alta

En l’acte de lliurament dels guardons, convocats per la Diputació de Tarragona il’Ajuntament de Reus, s’ha obsequiat els premiats amb un setrill de vidre bufatelaborat artesanalment al Museu i Forn del VidreV

Un setrill únic per a un oli únic. Elspremis del Centre de Desenvolupament de l’Oli (CDO), que anualment reconeixenels millors olis d’oliva verge extra de les DOP de la demarcació de Tarragona,han tingut entre els seus protagonistes el vidre del Museu i Forn del Vidre deVimbodí i Poblet. Tots els guardonats (tres premis principals, cinc accèssits iun reconeixement especial) s’han endut com a obsequi un setrill de vidre bufatdel model ‘Vimbodí’, elaborat artesanalment pel mestre vidrier Paco Ramos.

Els premis, convocats per la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament reusenc, s’han lliurat aquest divendres dia 14 de desembre al vespre al Palau Bofarull de Reus, i han reconegut els millors olis d’oliva verge extra de la collita d’enguany de les denominacions d’origen protegides (DOP) Baix Ebre-Montsià, Siurana o Terra Alta. Els guardonats han estat la Cooperativa Falset-Marçà (oli fruitat verd amarg), Unió Origen SCCL-Molí Terra Alta (fruitat verd dolç) i Olis Solé (fruitat madur). Així mateix, el jurat ha decidit reconèixer la qualitat d’altres olis amb l’atorgament de cinc accèssits, per a Vallespí Vidal S.L. i per a la Cooperativa de Cabacés (oli fruitat verd amarg); per a la Cooperativa de la Palma d’Ebre i per a Ceolpe SCCL (fruitat verd dolç), i per a la Cooperativa Agrícola de Godall SCCL (fruitat madur). També s’ha lliurat un reconeixement especial a l’Escola de Capacitació Agrària de Gandesa.

L’acte de lliurament dels premis ha comptat amb la participació de la diputada de Medi Ambient, Salut Pública, Enginyeria Municipal i Territori de la Diputació de Tarragona, Imma Costa; el regidor de Medi Ambient i Ocupació de l’Ajuntament reusenc, Daniel Rubio; acompanyats del director del Panell de Tast Oficial d’Olis Verges d’Oliva, Xavier Vicens Burgués, i la cap d’aquest mateix organisme depenent de la Generalitat, Àngels Calvo. L’acte ha inclòs una ponència a càrrec del xef Vicent Guimerà, del restaurant l’Antic Molí, d’Ulldecona, amb una estrella Michelin. A la part final, s’ha ofert un tast de productes elaborats amb oli, a càrrec de Guimerà i del seu equip.

El CDO reconeix des de fa dotze anys els millors olis d’oliva verge extra que s’elaboren a la demarcació de Tarragona. Els guardons tenen per objectiu reconèixer la feina i l’esforç dels productors d’oliva verge extra del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre i revalorar els seus olis. Els premis consisteixen en la compra dels olis embotellats guanyadors per un import de 1.500 euros a cadascuna de les categories, per part del Centre de Desenvolupament de l’Oli. D’aquesta manera, la Diputació de Tarragona i l’Ajuntament de Reus podran promocionar-los a través de diferents accions. A més, les almàsseres podran fer menció del premi a l’etiqueta dels envasos de l’oli d’oliva verge extra.