Vitrum tanca la seva edició més participativa

L’alta afluència de públic i la varietat d’actes marquen la VI Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet

Nombroses persones, procedents de diferents punts del país, han passat aquest cap de setmana per la VI Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, Vitrum, un esdeveniment que cada tardor converteix el municipi en la capital vidriera de Catalunya. La varietat d’actes, per a un públic divers, ha estat una altra de les característiques de la festa, que un any més ha aplegat mestres vidriers de Catalunya i de l’Estat: Igor Obeso (Guipúscoa), Rafa Abdon (València), Ferran Collado (Barcelona), Antonio Fernández (Torredembarra) i Paco Ramos (Vimbodí i Poblet). Així mateix, aquesta activitat tradicional i artística ha estat representada en diferents parades del mercat d’artesania, als tallers infantils i al conjunt de les activitats preparades per l’Associació Vitrum i l’Ajuntament del municipi, amb la col·laboració d’entitats, empreses i particulars.

Moment del Vitrumusical 2019

La festa es va obrir al públic dissabte al matí, en un acte amb la presència del vicepresident primer de la Diputació de Tarragona, Quim Nin. Entre les novetats d’enguany, han destacat les actuacions dels cantautors Èric Vinaixa, Olga Pes i Bet Bone & Xerramequ; el nomenament del periodista Quico Sallés com a vidrier d’honor; l’obertura al públic del nou espai expositiu del Museu i Forn del Vidre; la presentació d’una obra inèdita del reconegut artista montblanquí Maties Palau Ferré, o la presència de la forja artesanal de Cal Biel de l’Espluga de Francolí com a artesania convidada d’aquesta edició. Els tallers infantils, l’Scape Room, els recorreguts lúdics infantils, o l’escultura gegant de gel, a càrrec d’Ivan López, han estat altres novetats d’aquesta festa.

Ivan López, amb l’escultura de gel en forma de peix.

Quico Sallés, vidrier d’honor de VITRUM 2019

La Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet forma part del catàleg oficial de Fires Monogràfiques d’Artesania de Catalunya. Vitrum pretén recuperar l’esperit vidrier que va impregnar la vila durant la primera meitat del segle XX.