Tornen els Tallers de Sarga, amb una nova edició aquest dissabte 26 de setembre

Fer un cistell rodó i, de pas, gaudir de l’experiència de retrobar-se amb l’art tradicional i la sarga. Aquests són els objectius de la nova edició dels Tallers amb Sarga, que retornen amb l’organització conjunta entre el Museu del Vidre i la cistellera Anna Sínia aquest dissabte, 26 de setembre. Els propers tallers segueixen totes les pautes de seguretat i distància que imposa l’actual situació de pandèmia.

Les persones interessades a participar d’aquest taller, que es durà a terme de 10 a 14 hores i de 15 a  18 hores, ja poden formalitzar la seva inscripció prèvia al telèfon 615 593 671 (Anna). El preu del taller és de 35 euros per persona, un import que inclou tot el material necessari per aprendre la tècnica de confecció del cistell rodó, que s’usava tradicionalment per recollir fruits com les cireres. També inclou una entrada al Museu del Vidre per gaudir en directe d’una demostració.

Després de mesos d’inactivitat, aquesta és una nova oportunitat per a fer poble i, al mateix temps, respectar i perpetuar una tradició molt lligada al municipi i a l’ofici de vidrier, ja que la sarga és un material molt vinculat a l’activitat d’aquest sector que va existir a Vimbodí durant la primera meitat del segle vint: era el material amb què es folraven garrafes, ampolles i altres envasos per evitar que es trenquessin amb el seu ús diari.

Ajornament de l’edició de VITRUM 2020, a causa de la COVID-19

Comunicat de l’organització de VITRUM

A causa de l’increment de casos de Covid-19 al conjunt del país, i de les noves mesures establertes pel Govern de la Generalitat per tal d’evitar-ne la transmissió entre la ciutadania, l’organització de la Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, VITRUM (Associació VITRUM i Ajuntament de Vimbodí i Poblet) ha decidit ajornar la celebració d’aquesta festa fins a l’edició de 2021.

Des de l’organització es considera que aquesta mesura, tot i ser dolorosa, esdevé del tot necessària per evitar possibles contagis en una festa que, any rere any, atrau nombroses persones provinents d’arreu de les nostres comarques i del conjunt de Catalunya.

L’alternativa hauria estat adaptar l’edició d’enguany (programada per al 3 i 4 d’octubre) a un nou format, virtual o semipresencial, establint mesures estrictes d’higiene, aforament o circulació de visitants. No obstant això, les recents informacions sobre la incidència de la Covid-19 a Catalunya i les directrius restrictives del Govern en matèria sanitària obliguen a prendre la decisió d’ajornar el VITRUM d’enguany. Per seguretat i responsabilitat social.

L’organització continua treballant per tal que la gran festa del vidre català, amb sis edicions al seu historial, retorni amb força el 2021 per tal de continuar donant a conèixer arreu el vidre de Vimbodí i Poblet i el conjunt del nostre municipi. Al mateix temps, agraeix la col·laboració de tots els vimbodinencs i les vimbodinenques, els artistes vidriers, els paradistes i totes les persones que, any rere any, des de 2014, s’aboquen en la celebració d’aquest gran esdeveniment.

La flama de VITRUM continua ben encesa. Llarga vida al VITRUM!

Associació VITRUM Ajuntament de Vimbodí i Poblet