Una rosa de vidre per Sant Jordi, la sisena edició del sorteig del Museu del Vidre

Consulta les bases del sorteig:

PARTICIPACIÓ AL SORTEIG

La persona participant ha de:

• seguir el perfil del Museu del Vidre @museudelvidre.
  • publicar una fotografia d’una rosa de vidre elaborada artesanalment al Museu i Forn del Vidre a la xarxa social Instagram. A la fotografia hi poden aparèixer altres elements.
  • mencionar el @museudelvidre i etiquetar amb  #rosadevidresantjordi20 i #museudelvidre, sense perjudici que la fotografia pugui anar acompanyada d’altres etiquetes i/o mencions.
  • ser autora de la fotografia, que ha de ser original i pròpia, i ha de comptar amb el consentiment de les persones que hi apareixen.

Tot i que cada persona pot publicar i etiquetar tantes fotografies com desitgi, el seu nom de perfil només serà comptat una vegada pel sorteig.

PERÍODE DE PARTICIPACIÓ

Entraran a concurs les fotografies publicades des del 22 al 28 d’abril, ambdós inclosos.

PREMIS

El premi del sorteig serà:

• un porró de vidre
  • una rosa de vidre
  • dues entrades al Museu i Forn del Vidre

En cap cas, el premi podrà ser intercanviat per valor en metàl·lic.

La recollida del premi o el seu enviament ho determinaran la persona guanyadora i l’organització.

SORTEIG

El sorteig es realitzarà per plataforma web automàtica el dia 30 d’abril i s’anunciarà la persona guanyadora el dia 1 de maig, amb la publicació de la seva fotografia a la xarxa instagram i per mitjà de contacte directe per missatge privat.

ALTRES CONDICIONS

• La participació implica que la persona participant tingui un compte a instagram i que respecti les condicions d’aquesta xarxa: http://instagram.com/legal/terms.
  • L’organització podrà deixar fora del sorteig aquelles fotografies que no responguin a la temàtica de la convocatòria o continguin material ofensiu o discriminatori, tant en imatge com en els comentaris.
  • En cas que el sistema d’etiquetes tingués un funcionament irregular a Instagram i hi hagués alguna imatge que no aparegués al fil de l’etiqueta, l’organització no se’n farà responsable.
  • Es comptaran els perfils que apareguin amb el sistema d’etiquetes per mitjà del perfil del Museu del Vidre, tinguin compte obert o privat.
  • La participació en aquest sorteig implica l’acceptació d’aquestes bases i del criteri de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet pel que fa a la resolució de qualsevol qüestió derivada.
  • La participació de manera fraudulenta suposarà l’eliminació automàtica en la participació del sorteig.
  • Les dades personals s’inclouran a un fitxer amb finalitats relacionades amb la convocatòria, el qual és responsabilitat de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet. Les persones participants podran exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les dades subministrades.
  • L’acceptació del premi suposa donar consentiment a l’organització per utilitzar, amb finalitat publicitàries, la fotografia i el seu nom de perfil en el material relacionat amb el Museu i Forn del Vidre.

El Museu del Vidre tanca les portes fins a nou avís

Seguint les mesures de prevenció i les recomanacions de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, el Museu i Forn del Vidre tanca les portes durant els propers dies, ajornant les activitats previstes, les demostracions en directe i les visites concertades.

Podeu contactar amb nosaltres a través de les xarxes socials o per correu electrònic.

Moltes gràcies.

Nova incorporació al fons del Museu i Forn del Vidre

Des de fa uns quants dies, el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí compta amb nous materials per al seu fons d’exposició, gràcies a la donació dels veïns del municipi.

En aquest cas, la darrera aportació al catàleg del museu prové de Josep Maria Potau, que en les últimes setmanes ha cedit una garrafa de vidre, de gran capacitat, folrada de fusta perquè sigui exhibida juntament amb la resta de peces amb finalitat d’emmagatzematge del Museu.

La garrafa data de principis de segle, aproximadament, i té una capacitat superior a 15 litres i es troba completament folrada de fusta, el que suposa un element diferencial respecte a la resta de peces que els visitants poden observar darrere les vitrines, ja que la majoria d’objectes similars que el fons exhibeix estan recoberts de sarga i altres materials vinculats històricament a la producció d’estris de vidre.

Si bé és cert que la majoria d’utensilis d’aquest estil servien per emmagatzemar vi o oli, es creu que la nova garrafa del Museu —que s’han localitzat en perfecte estat— servia per a guardar aquest últim aliment. Recipients d’aquest tipus eren molt usats en aquesta època i el recobriment exterior, amb materials diversos, tenia com a objectiu protegir-ne l’interior.

“Estic molt content de poder col·laborar enriquint el fons del Museu”, explica Potau. L’acte oficial de cessió d’aquest nou element del fons es va fer el passat diumenge , 16 de febrer, i va comptar amb la participació de Josep Maria Potau; l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Canela, i el regidor de Turisme, Roger Estudillo.

Es preveu que ben aviat els visitants puguin contemplar la nova garrafa, juntament amb la resta d’elements del fons, que expliquen l’arrelament de l’ofici tradicional de vidrier a la tradició del municipi.