La il·lustradora Roser Capdevila, creadora de 'Les Tres Bessones', serà la Vidriera d'Honor de la VII Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, Vitrum

Rebrà aquesta distinció el diumenge 3 d’octubre. La festa, que s’iniciarà dissabte, comptarà amb demostracions de vidre bufat en directe, mercat d’artesania i activitats familiars. Hi haurà accés controlat i aforament limitat a les activitats

Roser Capdevila, ‘mare’ de les Tres Bessones més famoses dels contes i de la televisió, serà la Vidriera d’Honor de la VII Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, Vitrum. La il·lustradora i escriptora rebrà aquesta distinció el proper diumenge 3 d’octubre al migdia, en el marc d’aquesta festa de caire familiar a l’entorn del vidre català. Familiar i català són, precisament, dos atributs essencials de la tasca i la trajectòria de Capdevila, raó per la qual ha estat elegida per apadrinar la festa d’enguany.

L’acte públic de lliurament del títol a la il·lustradora tindrà lloc a les Fonts del Gorg, un dels espais on habitualment se celebra la festa, que enguany tindrà l’accés controlat i l’aforament limitat a les activitats en compliment de les normes de prevenció contra la Covid-19. No obstant aquestes mesures, encara necessàries en l’actual context sanitari, el setè Vitrum pretén mantenir la flama d’aquest festival nascut el 2014 i que actualment organitza l’Associació Vitrum, amb l’Ajuntament com a coorganitzador i la col·laboració d’entitats i particulars. Un any més, hi haurà demostracions de reconeguts artistes vidriers: Ferran Collado (Barcelona), Igor Obeso (Gipúscoa) i Rafa Abdon (València). Aquest darrer és el nou mestre vidrier titular del Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet des de fa poques setmanes, en substitució de Paco Ramos, que s’ha jubilat després de dècades treballant-hi.

Roser Capdevila

Nascuda a Barcelona l’any 1939, Roser Capdevila va estudiar a la barcelonina Escola Massana de Belles Arts. És una de les il·lustradores catalanes més conegudes, atesa la seva destacada trajectòria a Catalunya i també internacionalment. L’any 1983, inspirant-se en les seves tres filles -Teresa, Anna i Helena- va crear els personatges de ‘Les Tres Bessones’, els llibres de les quals han estat traduïts a 35 llengües i han propiciat la creació d’una sèrie de televisió emesa en 158 països. L’autora ha rebut nombrosos guardons, entre els quals el Premi Nacional de Cinema i d’Audiovisual, la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya, la Medalla d’Or de la Ciutat de Barcelona al Mèrit Artístic, o la Medalla d’Honor del Parlament de Catalunya. Ara, a més, comptarà amb la distinció com a Vidriera d’Honor, un reconeixement que també la vincula a l’art, en el qual ha basat la seva carrera professional.

La festa del vidre català

Vitrum és la festa familiar per excel·lència a l’entorn del vidre artesà a Catalunya. Cada octubre, des de l’any 2014, el municipi de Vimbodí i Poblet aplega durant un cap de setmana vidriers d’arreu de l’estat que treballen aquest material de la manera tradicional i des de diferents tècniques: vidre bufat, vitrofusió, vitrall, esmalt, joieria… Uns i altres esdevenen els protagonistes del mercat artesanal, amb artesans de diversos oficis, i dels espectacles i demostracions a l’aire lliure o al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí. La festa inclou, així mateix, activitats infantils o familiars, relacionades amb la tradició vidriera, molt arrelada al municipi.