Segona edició de l'activitat a l'entorn dels sargaires al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

El diumenge 29 de març es va realitzar per segon any  l’activitat del Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet dedicada a l’antic ofici del sargaire, encarregat dels revestiments de vímet de les garrafes de vidre.

L’activitat es va iniciar a l’àrea de lleure de la Roca de l’Abella de la Vall de Castellfollit, on Eloi Josa, tècnic i educador ambiental del paratge Natural de Poblet va mostrar exemplars de sarga als participants i va explicar les característiques i l’antiga forma d’extracció d’aquesta espècie vegetal. Els assistents van aprendre a distingir la sarga mascle de la femella (floreix el mes de febrer-març i desprès li surt la fulla) i van descobrir altres espècies de la família de les salsàcies pròpies de la vegetació de ribera, com el gatell, el malfull, …  que podem trobar en aquest espai natural.

L’acte, conduït per la regidora municipal del Museu i Forn del Vidre, Maite Fusté, va continuar a les dependències del museu vimbodinenc, on l’artesana Anna Sínia va fer una demostració de la confecció d’un vestit per a una garrafa. De la seva part, el mestre vidrier Paco Ramos va elaborar una peça de vidre bufat.

L’acte va ser organitzat per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet amb la col·laboració del Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet.

P1050833 Activitat de la sarga al Museu del Vidre 2015

Activitat de la sarga al Museu del Vidre 2015 P1050830