Vitrum de Vimbodí i Poblet es consolida com a cita lúdica i familiar a l’entorn del vidre

La quarta edició de la Festa del Vidre Artesà, amb l’alpinista Òscar Cadiach com a vidrier d’honor, va aplegar espectacle, jocs i parades d’artesania

La quarta edició de la Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, Vitrum, ha refermat el caire familiar i lúdic d’aquest esdeveniment, que s’ha celebrat durant tot el cap de setmana en aquest municipi de la Conca de Barberà. Nombroses persones van passar pel recinte al llarg de tot el dissabte, i menys el diumenge, atesa la coincidència de dates amb el referèndum català. Això va fer que el programa d’actes del dia patís modificacions i s’acabés fonent amb la concentració de ciutadania i visitants a la plaça Major, per participar i seguir de prop per una pantalla gegant el desenvolupament dels comicis, en una jornada cívica i festiva.

El programa d’actes de Vitrum va incloure un any més la demostració de vidriers de dins i de fora de Catalunya (Igor Obeso, de Guipúscoa; Diego Rodríguez, de Segòvia; Ferran Collado, de Barcelona; Antonio Fernández, de Torredembarra, i Paco Ramos, de Vimbodí i Poblet) el mercat d’artesania, la ja tradicional escultura gegant de gel a càrrec de l’escultor Ivan López, els jocs i tallers infantils, el concurs de beure amb porró i enguany, com a novetat, la presentació del gegantó vidrier, de nom Vitrum, i el nomenament de l’alpinista Òscar Cadiach com a vidrier d’honor d’aquesta edició.

L’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, ha destacat, un any més, la col·laboració de vimbodinencs i vimbodinenques, entitats, comerços, empreses i administracions, un suport que ha estat clau en el desenvolupament de la festa, única a Catalunya. L’Ajuntament del municipi, organitzador del Vitrum, ja pensa en la propera edició, la cinquena, una xifra rodona per a una festa que ja s’ha fet gran i que preveu continuar creixent encara més.

Presentació del gegantó Vitrum. Fotografia de Josep M. Potau. 30.09.2017

Vitrumusical. Fotografia de Josep M Potau. 30.09.2017

Vitrumusical 2017-. Fotografia de Maite Fusté. 30.09.2017

Inauguració oficial de la festa amb el Sr, Jordi Agràs. Fotografia Maite Fusté. 30.09.2017