Alumnes de l'Escola Massana de Barcelona aprenen a bufar vidre i a folrar peces amb sarga al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

El prestigiós centre d’ensenyament d’art i disseny hi realitza un seminari durant una setmana, per segon any consecutiu

Un any més, un grup d’alumnes i professors de la prestigiosa Escola Massana, centre d’art i disseny barceloní vinculat a la Universitat Autònoma de Barcelona, participen en un seminari formatiu que té lloc al Museu i Forn de Vidre de Vimbodí (www.museudelvidre.cat). Des d’aquest dimarts, dia 16, fins el divendres dia 19, deu estudiants d’aquesta escola (www.escolamassana.es), acompanyats de professors, aprenen la tècnica del vidre bufat amb canya i el folrat de garrafes i altres peces amb sarga, en diferents sessions a càrrec del mestre vidrier Paco Ramos i de la cistellera Mònica Guilera.

El grup de l’Escola Massana ha arribat a l’estació de tren de Vimbodí i Poblet aquest dimarts i en partirà divendres. En aquest interval, s’endinsarà en l’elaboració del vidre a l’estil tradicional a través de classes pràctiques i teòriques. Aquest seminari, amb una gran demanda però que es desenvolupa en grups reduïts per tal d’aprofitar al màxim les sessions, es realitza per segon any consecutiu. El darrer dia, els estudiants rebran diplomes acreditatius de participació per part de l’alcalde de Vimbodí, Joan Güell; del mestre vidrier Paco Ramos i dels professors de l’Escola Massana de Barcelona. Aquest grup de futurs professionals de l’art i el disseny s’allotja en establiments de turisme del municipi i aprofita per visitar-ne els indrets més destacats, tant de la vila com del monestir de Poblet.

El seminari al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí ha estat possible gràcies a l’acord de col·laboració entre l’escola barcelonina i l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, titular de la instal·lació. L’alcalde, Joan Güell, i la regidora responsable del Museu, Rosa Albes, destaquen els beneficis mutus que aquestes estades representen per al centre barceloní i per al Museu i Forn del Vidre vimbodinenc. «Estem satisfets de poder contribuir a la formació dels estudiants d’una escola tan prestigiosa com la Massana. Al mateix temps, les visites sovintejades d’aquest centre consoliden el nostre museu com a focus artístic i pedagògic de primer ordre», assegura Joan Güell. De la seva part, Rosa Albes afegeix que el seminari «ens permet promocionar tant la figura del vidrier com la del sargaire, dos oficis lligats entre si i vinculats també al nostre municipi, tal i com es pot veure en l’exposició del museu. Són dos oficis indiscutiblement artesanals».

massana

alumnes de l’escola Massana durant el seminari del vidre i la sarga

Foto 19-2-16 10 30 02

Petita mostra del material elaborat durant el seminari al Museu del Vidre