El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet comença a obrir els dissabtes a la tarda per oferir un millor servei al visitant

Oferir un millor servei i augmentar la xifra de visitants els caps de setmana. Amb aquest objectiu, el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet (www.museudelvidre.cat) ha començat a obrir també els dissabtes a la tarda, una millora que coincideix amb la incorporació de la nova conserge de la instal·lació, resultant del procés de selecció que ha dut a terme l’Ajuntament del municipi. D’aquesta manera, es dóna resposta a la demanda del turista de cap de setmana que es desplaça al municipi -bé a la vila o a Poblet, on continua vigent la visita combinada que permet visitar pel mateix preu el Monestir i el Museu i Forn del Vidre- i també a d’altres indrets de la Conca de Barberà.

Així doncs, arran d’aquesta remodelació horària, el museu obre els dimarts i dimecres de 10:00 h a 13:30 h; els dijous i els divendres de 10:00 h a 13:30 h i de 16:00 h a 18:30 h; els dissabtes de 10:00 h a 14: 00 h i de 16:00 h a 19:00 h, i els diumenges de 10:00 h a 14:00 h. Els dilluns, està tancat per festa setmanal.

L’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, i la regidora responsable del Museu, Rosa Albes, destaquen que aquest nou horari s’emmarca en les accions iniciades per continuar rellançant una instal·lació cultural que ha esdevingut única a Catalunya, atès que engloba en un mateix espai l’exhibició en directe de l’elaboració del vidre, a càrrec del mestre vidrier Paco Ramos, i una col·lecció de peces antigues procedents dels forns de vidre que van funcionar a la vila a la primera meitat del segle XX. El Museu i Forn del Vidre és, conclouen, un espai adreçat a tots els públics, on conflueixen els vessants artístic, tradicional, històric i científic.

Bon ritme de les visites d’escolars

Aquesta diversitat d’atractius és, precisament, el que mou a moltes escoles de la demarcació de Tarragona i d’arreu de Catalunya a organitzar visites guiades al Museu, en les quals l’alumnat coneix en directe com s’elaboren peces de vidre bufat, o com els antics sargaires folraven les garrafes que s’elaboraven als forns vimbodinencs, a banda de participar en tallers didàctics. Els darrers escolars que ha visitat la instal·lació, la setmana passada, han estat nens i nenes de 3r i 4rt de primària de l’Escola Rellinars, de Rellinars del Vallès, al Vallès Occidental.