El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet endinsa l’alumnat de l’Escola Massana de Barcelona en l’activitat artesanal vidriera, per tercer any consecutiu

El grup hi ha après la tècnica de bufar amb canya i el folrat amb sarga de garrafes i altres peces

Per tercer any consecutiu, alumnat i professorat de la prestigiosa Escola Massana de Barcelona (www.escolamassana.es), vinculada a la Universitat Autònoma de Barcelona, han participatdurant uns dies en un seminari formatiu al Museu i Forn de Vidre de Vimbodí (www.museudelvidre.cat). Els estudiants del centre barceloní d’art i disseny hi han après la tècnica del vidre bufat amb canya i el folrat de garrafes i altres peces amb sarga.

Aquest seminari, amb una gran demanda però que es desenvolupa en grups reduïts per tal d’aprofitar al màxim les sessions, es realitza a Vimbodí cada primavera des de 2015. El darrer dia, els estudiants reben diplomes acreditatius de participació. Aquest grup de futurs professionals de l’art i el disseny s’allotja en establiments de turisme del municipi i aprofita per visitar-ne els indrets més destacats, tant de la vila com del monestir de Poblet.

El seminari al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí ha estat possible gràcies a l’acord de col·laboració entre l’escola barcelonina i l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, titular de la instal·lació. L’alcalde, Joan Güell, i la regidora responsable del Museu, Rosa Albes, destaquen els beneficis mutus que aquestes estades representen per al centre barceloní i per al Museu i Forn del Vidre vimbodinenc: «Estem satisfets de poder contribuir des del museu i forn del vidre vimbodinenc a la formació dels estudiants d’una escola tan prestigiosa com la Massana», assenyalen. De la seva part, els professors de la Massana Santiago Planella i Montse Alabau asseguren que «experiències puntuals però tan intenses com aquesta, en les quals els joves poden adquirir coneixements únics per la singularitat i la qualitat de la formació que se’ls hi ofereix, són determinants per al futur professional dels nostres alumnes».

Fotografia de l’alumnat participant al seminari. 2017.