El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí s'enriqueix amb la donació d'una peça decorativa elaborada a la vila a principi del segle XX

Es tracta d’un peix verd de grans dimensions, un antic regal de casament que ara ha estat lliurat al municipi per la vimbodinenca resident a Reus Elí Camarasa

El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí acaba d’incorporar a les seves vitrines un peix verd d’excel·lent factura i grans dimensions, gràcies a la donació realitzada per la vimbodinenca resident a Reus Elí Camarasa. La peça va ser elaborada artesanalment pel vidrier Ramon Francisco als forns de vidre de la localitat, a la primeria del segle XX. Segons explica la donant, el peix va ser un regal de casament que algú li va fer als seus oncles, Neus Brunet Vallverdú i Ramon Prats Canela, ja traspassats. Ella va conservar aquest record de família i ara ha decidit donar-lo al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí: «És el millor lloc on pot estar aquesta peça tan estimada per mi», assegura.

La donació del peix a l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, va tenir lloc al Museu, en el marc de la II Festa del Vidre Artesà de Vimbodí i Poblet, VITRUM. A l’acte van ser-hi presents Elí Camarasa i la seva parella, Daniel Slepikas, així com el matrimoni format per Magdalena Casanovas, familiar d’Elí i també filla de Vimbodí, i el seu espòs, Joan Baseda.

L’alcalde de Vimbodí ha agraït el gest generós i altruista d’Elí Camarasa i de la seva família: «Aquesta donació permet enriquir qualitativament un fons museístic bastit gràcies a la col·laboració de molts vimbodinencs i vimbodinenques. Des del Museu vetllarem per la preservació d’aquesta peça, molt estimada per la senyora Camarasa i que ara, des de l’espai expositiu del museu, contribuirà a difondre i posar en valor la nostra tradició vidriera». Joan Güell també ha destacat el fet que la donació d’aquesta peça s’hagi produït en el marc de la Festa del Vidre Artesà, «un esdeveniment que reivindica les nostres arrels i pertinença al municipi i alhora ens projecta al futur».

peix donacio 2 peixdonacio 1