II Cicle d'activitats entorn al vidre al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí­

El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí­ reprèn el cicle d’activitats entorn al vidre amb el mateix objectiu amb el que es va plantejar la primera edició: promoure i difondre l’art del vidre i l’ofici de vidrier, un dels oficis artesanals del patrimoni industrial català, a través de les peces elaborades en vidre i els seus usos.

La segona edició inicia amb la conferència “Vimbodí, vidre i vi al Museu Etnològic de Barcelona” a càrrec de Gustau Molas del Departament de col·leccions del Museu Etnològic. A partir la història dels càntirs de vidre de bateig coneixerem la col·lecció de peces de vidre i peces sobre el món del vi de Vimbodí­ que guarda el Museu Etnològic de Barcelona. En acabar, el mestre vidrier Paco Ramos, ens oferirà una demostració de la tècnica del vidre bufat i a les 13.30h es farà entrega dels càntirs de vidre de bateig als nadons de Vimbodí­ i Poblet nascuts l’any 2013 a càrrec del mestre vidrier amb la col·laboració de l’Ajuntament de Vimbodí­ i Poblet.

Aquesta activitat es durà  a terme el proper diumenge 26 de gener a partir de les 11h del matí­ al Museu i Forn del Vidre, i s’emmarca dins els actes de la Festa Major d’Hivern de Vimbodí de 2014.

2-cicle-activitats-vidre