L'alumnat de Joeria de l'EADT coneix de prop la tècnica i l'aplicació artística del vidre tradicional, en una jornada al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet

L’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona commemora enguany el 40è aniversari dels estudis de Joieria, únics a la demarcació

La temperatura de fusió del vidre, les tècniques per bufar-lo i modelar-lo, la pigmentació, el refredament de les peces… Són alguns dels continguts de la jornada tècnica sobre vidre tradicional realitzada aquest dimarts al matí al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet, adreçada a l’alumnat de Joieria artística de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona (EADT). La jornada, impartida pel professor al mestre vidrier del museu, Paco Ramos, ha estat possible gràcies a un acord entre la direcció de l’EADT (www.dipta.cat/eadt) i l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor de la instal·lació (www.museudelvidre.cat). L’objectiu ha estat conèixer de primera mà el vessant més artesanal i creatiu del vidre tradicional i la seva aplicació en la joieria artística.

A la trobada han assistit una vintena d’alumnes, acompanyat pels seus professors. Uns i altres s’han immergit en el vidre tradicional a través de les demostracions del vidrier i també de les explicacions que il·lustren la col·lecció permanent de peces del museu, procedents dels diferents forns que van funcionar a la vila a la primera meitat del segle XX. Aquesta trobada els aporta nous elements, textures i matisos que els poden ser útils a escala tècnica i creativa en el camp de la joieria i l’art en general, destaca la responsable dels estudis de Joieria de l’EADT, Eugènia Arnavat. De la seva banda, l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, i la regidora responsable del Museu, Rosa Albes, destaquen el privilegi que representa per a aquesta instal·lació poder mostrar tot el seu contingut i activitat creativa a un centre de tant prestigi com l’EADT.

Aquesta jornada al Museu i Forn del Vidre es produeix en un any en què els estudis de Joieria del centre celebren el 40è aniversari, efemèride que commemoren amb nombrosos actes que pretenen donar a conèixer uns estudis únics a la demarcació de Tarragona i que s’han convertit en un referent en el conjunt de Catalunya. La col·laboració entre l’EADT i el Museu i Forn del Vidre de Vimbodí, també únic a Catalunya, es preveu continuar en el futur amb noves propostes que permetin a totes dues entitats enriquir-se mútuament.

foto 1 foto 4