El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet es podrà visitar de franc dissabte amb motiu de la jornada internacional dels museus

L’accés inclou la demostració en directe de vidre bufat

El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet celebrarà conjuntament el Dia Internacional dels Museus i la Nit Europea dels Museus amb una jornada de portes obertes aquest dissabte, dia 20. Aquesta cita té com a objectiu divulgar el ric patrimoni museístic proper, tot facilitant-ne l’accés a les seves activitats i continguts expositius. En el cas del museu vimbodinenc, es podrà visitar de franc de les 10.00 h a les 14.00 h i de les 16.00 h a les 19.00 h. La visita inclou la demostració en directe de vidre bufat a càrrec del mestre vidrier. Les demostracions en directe es realitzaran durant tot el dia. La última demostració comença puntualment a les 13h i a les 18h.

El Museu i Forn del Vidre és un reflex de la importància que el vidre bufat va tenir a la vila de Vimbodí durant la primera meitat del segle XX. Aquest equipament compta amb dues plantes. En la planta baixa s’hi troba una petita exposició de les peces tradicionals i de nou disseny que actualment s’elaboren de forma artesanal al museu, una botiga on és venen les peces i en la part interior, el forn de vidre, on es fan les demostracions en directe a càrrec del mestre vidrier.

A la planta superior s’explica la història del vidre des dels seus orígens fins a l’actualitat, i s’hi exposa una col·lecció permanent de peces de vidre bufat fabricades a Vimbodí a començaments del segle XX cedides per la gent del poble, les eines utilitzades pel treball del vidre i estris i materials que empraven els sargaires per revestir les garrafes de vidre.

El Museu i Forn del Vidre és gestionat per l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet.