Rafa Abdon, autor del vidre decoratiu de l'altar de la Sagrada Família de Barcelona, crearà escultures a la vista del públic al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet

L’artista valencià treballarà al forn vimbodinenc el 20 i 21 d’abril

El monumental baldaquí de l’altar del temple de la Sagrada Família de Barcelona porta el segell de l’artista vidrier valencià Rafa Abdon. Ell és l’autor dels penjolls de raïm i de les tulipes que hi pengen, i que envolten el Crist clavat a la creu que el presideix. Ara, el reconegut autor recala uns dies al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí i Poblet per fer-hi escultures de vidre bufat a la vista del públic. Concretament, hi serà el dissabte 20 i diumenge 21 d’abril, tots dos inclosos, en l’horari habitual del museu. Una magnífica oportunitat per veure de prop la tasca d’un creador que ja va ser al municipi en les primeres edicions de la Festa del Vidre Artesà, Vitrum. Abdon realitza creacions per a l’empresa valenciana La Mediterránea, que exporta a una trentena de països, especialment als Estats Units.

L’estada de Rafa Abdon al Museu i Forn del Vidre s’inclou en el programa d’exhibicions temporals d’escultors en vidre de renom internacional, iniciada al maig de l’any passat amb l’artista nordamericà Grant Garmezy, el qual, i durant un cap de setmana, va fer les delícies dels visitants d’aquest centre del vidre. Es tracta d’una iniciativa amb què l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, gestor de l’equipament, pretén donar cabuda a nous mètodes i estils en vidre diferents al que habitualment ofereix el forn de vidre vimbodinenc, i oferir així noves propostes al visitant.

L’artista

Rafa Abdon (https://rafaabdon.wordpress.com/) duu el vidre bufat als seus gens. Els seus inicis amb el vidre, quan tenia 15 anys, va ser a la fàbrica del seu pare, a l’Olleria (València). Va consolidar les seves habilitats a l’escola de la Real Fábrica de Cristales de La Granja, a Segòvia, amb reconeguts mestres nordamericans de la tècnica ‘roll-up’ (bufat de fusing), així com també de mestres japonesos especialitzats en altres tècniques. La seva tasca al baldaquí de la Sagrada Família de Barcelona és una més de les seves destacades intervencions artístiques en espais emblemàtics. Aquesta la va dur a terme amb un altre reconegut artista vidrier del País Valencià, Josep Sanjuan.