VITRUM, els tallers escolars, i els recorreguts guiats pel poble fan augmentar un 28,5% les visites al Museu i Forn del Vidre de Vimbodí

El Museu i Forn del Vidre de Vimbodí continua creixent en visitants. Segons la darrera estadística anual elaborada per la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Vimbodí i Poblet, ens gestor del museu, la instal·lació va rebre 8.154 visitants al llarg de l’any 2015, un 28,51% més que en l’any anterior (1.809 visitants més). Aquest balanç positiu es produeix gràcies a la consolidació de l’oferta educativa amb tallers de reciclatge i de vitrofusió, als tallers familiars de cap de setmana, a les visites guiades pel municipi i -sobretot- a la segona edició de VITRUM, la Festa del Vidre Artesà.

Els mes amb un major flux de visitants va ser l’octubre (3.177), quan va tenir lloc la segona edició de Vitrum, ampliada a dos dies. Destaca també l’augment de públic al maig (944), a l’agost (661) i al setembre (308), i la davallada del juliol (189 visitants, un 61% menys de visites respecte el juliol de 2014). Pel que fa a les entrades individuals, que inclouen les normals, les reduïdes i les promocions, les xifres mostren que un total de 6.456 persones han visitat el Museu durant el 2015, la qual cosa representa un 31% més respecte l’any anterior (1.546 persones). Quant a les entrades de grup, han visitat el Museu del Vidre 1.698 persones, un 18% més respecte l’any anterior.

Tant l’alcalde de Vimbodí i Poblet, Joan Güell, com la regidora de Turisme, Rosa Albes, destaquen els bons resultats anuals i la consolidació d’un equipament cultural únic amb un alt component pedagògic i de lleure, gràcies en bona part a les demostracions en directe de vidre bufat: «El museu és un compendi de tradició, art i ciència, tant per escoles com per al públic familiar i per a tothom en general que vulgui contemplar una activitat artesanal gairebé extingida», asseguren.

visitants

Gràfic evolutiu de visitants al Museu i Forn del Vidre (2009 – 2015)

DSC_0242_copy